Geoblog.pl    Premyslav    Podróże    Ukraina, podejście II    Miasto kilku religii

Miasto kilku religii

Ukraina
Ukraina, Yevpatoriya

Jest gorąco, podróż się trochę dłuży, mimo, że to blisko. Ruszamy zaraz po przyjeździe tramwajem do centrum. Tu nad morzem spotykamy człowieka, który o ile pamiętam umiał po polsku. Ten poleca nam co warto zobaczyć. Próbujemy też po raz pierwszy czeburieki. Miejscowy przysmak smażony na oleju z różnorodnym farszem sprzedają zarówno na ulicy handlarze (tanio, ale mało higienicznie) i w restauracjach (drożej, niekoniecznie smaczniej ale ... pewniej). Obchodzimy kilka miejsc wartych uwagi, niestety z bagażami na plecach. Jest tu zarówno cerkiew, meczet i synagoga, mimo, że miasto jest małe. To pozostałości z historii miasta, w którą warto się zagłębić. To też przykład na różnorodność Krymu, na który dopiero wjechaliśmy, a już to mocno można odczuć. Potem jemy w pobliżu pięknych karaimskich kenas w przyjemnej restauracji. Pysznie i przystępnie. Resztę czasu spędzamy nad morzem, żeby trochę odpocząć po trudach nocnej podróży. Postanawiamy, że do Sewastopolu, gdzie chcemy nocować ruszymy taksówkami. Nasi kierowcy są raczej pracownikami swojej własnej korporacji:), ale nie zdzierają z nas aż tak bardzo. Podróż dość wyeksploatowanymi autami mija szybko, bo raz, że droga jest dobra, a dwa, że kierowcy raczej nie zwalniają bez powodu. Ale jest bezpiecznie, mijamy wielkie uprawy winorośli i lądujemy w Sewastopolu nad zatoką.